Ügyfélsegítő tájékoztató

A bíróság nyilvános ügyfélfogadási napja, más néven ügyfélsegítő, alapvetően annak a feladatnak az ellátására szolgál, hogy az olyan személy, akinek nincs ügyvédje, jogi képviselője, bármely bíróságon jegyzőkönyvbe mondhassa keresetét vagy egyéb kérelmét. Az ügyfélsegítő ügyintéző feladata e szóbeli kérelmek írásba foglalása, az eljárási szabályoknak lehetőleg megfelelő formába öntése.

Ez azonban nem jelent egyet a jogi tanácsadással, pertaktikai tippekkel, jogi állásfoglalással vagy jogszabály-értelmezéssel. Előzetes véleményt vagy tanácsot nem áll módunkban adni a perekkel vagy vitás jogviszonyokkal kapcsolatban, hiszen azok eldöntése a perbíróság feladata, amely a konkrét ügyben az eset összes körülményét figyelembe véve, bizonyítási eljárást lefolytatva jár el.

Bővebben itt olvasható.